Grönskande habegär

Det har gått evigheter sedan sist och mycket har skett just sedan sist. Men jag ska försöka hitta tillbaka till tiny signs – jag gillar ju trots allt den här platsen och hoppas att fler kan inspireras med mig.

Våren har varit här (ett litet) tag. Känner att växtlighet och det grönskande lockar och pockar mer på uppmärksamhet än någonsin. Tänkte därför bjussa på en växttriss jag suktar efter just nu.

wlund
Foto: Petra Bindel
När Helena Lyth skrev om att hon ville stamma upp en doktor Westerlund kände jag PRECIS samma sak. Så fantastiskt att göra om den citrondoftande växten till ett litet träd! Min doktor Westerlund håller på att växa till sig efter att jag tryckt ner ett skott i jorden. Kanske kan den klara sig och bli ett fint träd? Känner att det måste bli så.

bananen
Foto: Katia Graeff
Bananblad har vi ju sett ett tag på tapeter och textilier. Men känner att jag absolut skulle vilja ha en bananplanta. Fint på bilden som ”bukett”, men tänker det är svårt att få tag på dessa blad. Men en bananplanta blir vårens projekt.

kruka
Foto: Market 29
Inte så mycket växtligt. Men något att sätta en växt i. Jag har fortfarande inte tröttnat på Hanna Wessmans krukor. Om det skulle bli en vit, grön eller svart är dock oklart.

2 reaktioner på ”Grönskande habegär

Lämna en kommentar