Hemma hos antikexperten

antikt.jpg
Här bjussar jag på kanske min värsta bild någonsin (-500 i stilpoäng – 300 av dem för ett frizzigt hår ordnat av den sydskånska blåsten), men ändå rätt så fin. För i går var jag och min kollega på ”tidningsfabriken” hemma hos Karin Laserow, antikexperten som bland annat figurerar i tv-programmet Bytt är bytt.
För ovanlighetens skull skrev jag inte, utan blev ombedd att vara fotograf för det här jobbet. Så roligt att få lägga allt fokus på fotografera. Lovar att visa bilderna när reportaget är publicerat!

Som den inrednings-/antiknörd jag är var det hemskt spännande att få se hur Karin har det hemma hos sig och i sin shop hemma på gården.
Kände mig överinspirerad efter rundvandringen och känner att ett högblank svart möbel borde få flytt in hos mig och Martin, pronto!
Karin var precis så trevlig, kunnig och spudlande som en tänker sig att hon är och gav mig boken om antikviteter i moderna inredningar. Berättar närmar om den vid ett senare tillfälle.

Och så avdelningen södra Skåne: jag vet inte HUR många loppis-/antikskyltar som vi susade förbi på vår en och en halv timme långa resa söderut. Och hur vackert var det inte sedan? I vår eller sommar får det bli en tur i södern för att rota fram Skånes bästa loppisar. Någon av mina vänner som känner för att haka på?

2 reaktioner på ”Hemma hos antikexperten

  1. Ida, vad snackar du om?! Frissigt hår eller ej, jag ser bara lycka och glädje i ditt fejs när jag ser den här bilden. Det låter som ett riktigt härligt jobb att få starta 2017 med! Du får berätta mer när vi ses nästa vecka.

    Gilla

Kommentera

