Bokbönor!

I onsdags hade vi vår första bokklubbsträff, så himla roligt! För ett tag sedan frågade jag min nyfunna vän Malin om det inte hade varit roligt med en bokklubb. Jovisst! sa hon. För hon och hennes kompis Sofia höll precis på att snacka ihop sig om en. Sagt och gjort – vi bestämde träff hemma hos Malin och började spåna.

Egentligen blev vi en bokklubb på direkten, men kort därefter blev vi även anslutna till Medborgarskolan. Därigenom fick vi kontakt med två personer till, så nu är vi alltså fem och jag ser fram emot att lära känna gänget! 

Till första träffen hade vi läst Karolina Ramqvists Flickvännen. Den stod på min att läsa-lista, även om den är ganska olik det jag brukar läsa. Men den var bra och diskussionen blev också bra över en kopp te hemma hos Sofia. Var så himla pirrigt att välja nästa bok, eftersom vi inte kunde enas fick lotten avgöra. Bonjour Tristesse blir nästa, en av titlarna jag hade med mig! Ska förövrigt snart plocka upp den ur väskan och börja läsa den. Men än orkar inte morgontrötta ögon ta sig an något. Klockan är knappt 08, på andra sidan tågfönstret är det grått, blött och fortfarande ganska mörkt.

Bokklubben fick namnet Bokbönorna. Vi kommer att träffas ungefär var sjätte vecka och jag ser redan fram emot nästa gång, som blir hemma hos mig. Ser även fram emot en höst/vinter med riktigt mycket läsning och att lära känna dessa bönor!

Translate: I’ve started a book club with two of my newest friends. Looking forward to all good books and to get to know new friends.

5 reaktioner på ”Bokbönor!

  1. Ping: i torsdags: bokklubbsträff med bokbönorna |

  2. Ping: Jag fick äran att ”inreda” ett kök |

Kommentera

