Jag – när det kommer till inredning

Jag hittade den här listan som var ganska så generell. Men jag gör om den, och låter den handla om mitt inrednings-jag i stället.

jag gör: mitt bästa för att skapa ett personligt hem, med saker och accessoarer som säger någonting om mig.

jag kan: inspireras av väldigt färgglada hem, men håller det mer enkelt hemma (tyvärr?)

jag köper: gärna en fredagsbukett och ställer på köksbordet eller vardagsrumsbordet och rycker ut en kvist av något som får stå på handfatet i badrummet.

Blomma4

jag borde: verkligen ta mig i kragen och få upp tavlor vid köks–/matdelen. Väggen där är hemskt tom och blek.

jag måste: rensa i hallen och i garderoberna.

jag vet: att med en inredningsintresserad pojkvän måste man i bland kompromissa.

jag tycker: inte om Martins stenfigur modell större (se punkten ovan!).

jag tänker: ofta att jag vill ha olika stilar men att jag ändå vill ha en röd tråd genom inredningen. Därför tänker jag också i bland att det hade varit hemskt trevligt med en stuga eller ett lantställe där jag kunde få bananas med nött, romantik och rustikt. Bland annat.

jag förbrukar: en väldans massa timmar av mitt liv på loppisturer.

jag lyssnar: och tar in inredningstrender, men hoppar sällan på tåget.

jag drömmer: om ett hus eller en stor lägenhet i typ Köpenhamn, som ska inredas i minsta detalj. Breda trägolv, ljust.. jag har bilden framför mig.

jag längtar: till punkten ovan och även efter att tavlor ska komma upp i köket.

jag fasar: gamla heltäckningsmattor, steril svartvit-inredning, att Lulu Carter skulle inreda mitt hem samt nedrullade persienner.

jag använder: mig ofta av loppisgrejer ner jag inreder.

jag njuter: av en nybäddad säng med fluffiga kuddar och rikligt ljusinsläpp.

jag blir: trött på när soffan bli noppig på grund av vassa små kattklor.

jag äter: eller snarare SLUKAR inredningsbloggar.

jag dricker: gärna te ur min Mon Amie-mugg eller den handgjoda tekoppen pappa köpte till mig en julmarknad.

tekopp

jag struntar: för det mesta i trender.

jag ska: byta ut gardinlängden som jag har vid balkongdörren. Just nu hänger en gardin där som Martin har valt. När han som minst anar kommer jag att hänga upp en sammets– eller linnevariant.

jag sparar: alltid inredningstidningar till en lördags- eller söndagsmorgon. Då bläddrar Martin och jag i den andaktsfullt i soffan tillsammans eller i sängen.

jag brukar: ofta få ge inredningsinspiration och idéer till släkt och vänner, vilket så klart är jätteroligt.

jag tittar: på inredningsprogram som Äntligen hemma ibland. Mest för att se Elsa Billgrens fina inredningsidéer.

jag läser: en hel del inredningsbloggar. Husligheter är min favorit.

jag vill: ha nya lampor till sängborden, en tavelvägg i köket, mer inspiration och nytänk när det gäller inredning.

En reaktion på ”Jag – när det kommer till inredning

Kommentera

