Blomstrande Köpenhamn

Den som har läst Tiny signs tidigare har nog knappast undgått att Köpenhamn är en av mina absoluta favoritstäder. I går visade staden sig från sin kanske mest blomstrande sida, någonsin.

När jag fyllde år fick jag ett Öresund runt-kort av mamma som jag skulle använda på en resa runt sundet med henne (bästa födelsedagspresenten!). I går gjorde vi slag i saken. Var roligt att få visa henne runt eftersom hon inte har varit där på över tio år. Det var så himla fint att höra hennes ”oooh”:ade och ”aaah”:ade lite överallt och verkade tycka om alla av de många inredningsaffärerna vi tittade i.
Men mest fastnade hon nog för Torvehallerne, ett stenkast från stationen Norreport. Jag ska visa varför (och varför staden blomstrade lite extra igår – ursäkta mobilbilder, ska bli bättre på att använda kameran).

img_1794Nere vid fötterna fullkomligen blomstrade det. Pom pom-dahlior, alltså! ❤ Hade jag bara haft orken hade jag köpt med en bukett hem. Blommor är så mycket roligare och har, rent generellt, mycket snällare priser i Danmark än i Sverige.

img_1798
Kronärtskockorna såldes för nästan inga pengar alls, tror det var 20 DKK styck. De sålde som smör i solsken. Förstår precis varför, helt fantastiska! Men bristen på bra vas gjorde att jag lämnade de gröna jätteknopparna kvar i sina hinkar. Nästa gång.., tänker jag.

img_1822
Och så frukt och grönt! Både mamma och jag hade svårt att lämna den här gröna världen. Planerade att ha med en dramaten nästa gång vi kommer dit..!

Så för de som gillar blommor, frukt och grönt – besök Torvehallerna nästa gång du är i Köpenhamn, rena gröna paradiset ❤ Känner att det är god dit att uppdatera en Köpenhamnsguide med detta. Så håll utkik!

Translate: You HAVE to see Torvehallerne in Copenhagen. Note to self: buy a good vase, buy LOTS of flowers.

En reaktion på ”Blomstrande Köpenhamn

Kommentera

