Blå, blå drömmar

När jag trillade över Krickelins bilder (och inlägg) om tavelväggar så var min första tanke: PERFEKTION. Jag älskar blått i inredning men ofta kan det bli lite kallt om man inte gör några smarta val som tillför värme. Vi kollar på Krickelins bilder, som jag tog mig friheten att låna för att de är så inspirerande:

krick1Förutom att hon har skapat en fantastisk tavelvägg – tycker verkligen det är en utmaning – så är de blå nyanserna helt fantastiska. Den lite smutsblå pastelltonen tycker jag dämpas så fint med bland annat den gamla trädörren i mörkt blå. Håller man det till en, lätt och lite svävande färg kan känslan bli lite steril.
Tycker det är oerhört fint med mässingsdetaljerna som också tillför värme. Och som bonus tycker jag trästolen och växterna balanserar de luftiga tonerna.

Jag har ju själv lite av dessa toner hemma, men har inte alls på samma smakfulla sätt lyckats skapa en sådan här jordad känsla. Men det här gav en rejäl dos inspiration, så nu vet jag vad jag har framför mig.

Tavlorna här är också så fint placerade. Och sedan blev jag verkligen förtjust i den bubbliga lampan från House doctor.
Så mycket inspiration från tre bilder. Kolla in hela Krickelins blogg vettja! Mycket fin inredningsinspiration hittas där vill jag lova.

Kommentera

