Sommarbaket

På köksbänken står nybakade amerikanska blåbärsmuffins, till för att fira att balkongen blev så mycket mysigare med en soffa. I sommar kommer jag att ligga där och läsa böcker, tänker inte röra mig en millimeter (nåja, vet hur det blir med det).
Tycker det är roligt det där med bakning, min inspiration kommer nästan mest på sommaren, när ingen annan orkar stå inne i värmen och baka. Men det finns så mycket härligt somrigt. Mitt bästa bak är jordgubbstårta, även om jag sällan har anledning att göra det. Men i sommar tänker jag fixa jordgubbstårta ändå, även om jag inte har något särskilt att fira.

Hemma med Helena (även hennes lånade bild nedan) listar här fyra somriga jordgubbsfavoriter som jag tänker ge mig på i sommar.
tårtan

En reaktion på ”Sommarbaket

Kommentera

