Detaljperfektion i Stockholmslägenhet

c1Fredag och vad är då inte bättre in lite fredagsinspiration? Jag kan helt enkelt inte låta bli att visa er min före detta kursare och väns fantastiska lägenhet, ett stenkast från Globen. När hon hade postat sin lägenhet på Nooks kunde jag inte låta bli att fråga om jag fick låna Canans bilder för att visa er. Och det fick jag så klart!

Föll pladask för den här lägenheten när jag och en gemensam kompis var över på lite balkonghäng förra sommaren. Jag är så kär i den vita grunden (med vitt trägolv!), den lite mer vågade kelimmattan (jag måste bums våga mer färg!) och alla tusen fina detaljer som berättar så mycket om smak, rötter och personlighet. Älskar’t!

Tycker även om känslan för gröna växter, tillsammans med rotting och trädetaljer – som det rustika köksbordet och stolarna i köket. Det ger värme till de annars rena ytorna. Och en storfavorit och något att lägga i minnesbanken för framtiden är svarta fogar till vitt kakel. Kanske ingen jättenyhet inom inredningsvärlden men SÅ snyggt. Canan är även en fena på det där med att hitta snygga prints och den loppisfyndade, rosa plastbacken är ett riktigt guldkorn. GOD IS IN THE DETAILS, som Mies van der Rohe ska ha sagt. Är än mer övertygad nu.

Translate: My friend Stockholm-apartment is probably the most inspiring I’ve seen. Ever.

Kommentera

