Kanske den största händelsen hemma

I går hände det. Vi blev med matta. Om det är något som jag tycker är svårt så är det mattor (och belysning! Men det tar vi en annan gång!). Tänk att en bit textil kan påverka ett rum så mycket?

Här är en liten sneek peek, innehållandes matta och därtill glittriga tånaglar, en kattfot och en prickig hängmage (kattens).

mattaMattan är en kelimmatta och kommer från Ferm living. Den har både pastelliga och lite skarpare färginslag och är i 80 procent ull och 20 procent bomull. Det kändes viktigt att välja naturliga material och inte polyester eller andra plastämnen. Vi trillade över den när vi åkte till Kostallet där de hade superrea på vissa mattor, så vi slog helt enkelt till. Känns jättebra. Vardagsrummet har blivit lite mjukare, jag är helnöjd. Lovar bättre bilder vid senare tillfälle.

Och ett litet tips för den som är eller kommer att besöka Köpenhamn i maj; Ferm living har satt upp en pop up-store på Bremerholm 6 i en gammal industrilokal för att fira ett decennium av design.

Translate: A little sneek peak of my new carpet from Ferm living. Love it! And don’t miss Ferm living’s pop up-store in Copenhagen!

5 reaktioner på ”Kanske den största händelsen hemma

  1. vad fint! och vad spännande det ska bli att få se resten 🙂 jag är en sann mattvägrare (mycket pga gillar att gå barfota direkt på golvet) men jag har oerhört försiktigt börjat förhandla med min inre mattvägrare… för ja, det finns ju fördelar med mattor, så som att de bidrar till mindre eko i lägenheten, till exempel.

    Gilla

    • Jag är och har varit precis som du. Jag tycker om att ha öppna, rena ytor som också är lättstädade. Men det blev himla bra med en matta vid soffan. Mattor har förmågan att binda ihop typ soffa, soffbord och fåtölj (om man nu har det). Resten av lägenheten är mattfri.

      Gilla

      • Hehe, det känns som att vi har något att prata om då! Min enda matta är för tillfället dörrmattan, men jag har en fundering om att jag kanske ska ha en vid soffbord och soffa för att göra den delen mer ihopknuten, så som du beskriver det. Fortsättning följer 🙂

        Liked by 1 person

  2. Ping: Inredningslistan |

Kommentera

