Balkongliv

Så här långt har vi verkligen kommit i ordning i lägenheten. Men temperaturen börjar stiga och viljan att komma ut på balkongen stiger med den. Nu är det bara så att balkongen, modell större (ca 10.5 kvadrat i rätt så långsmal variant) är ett oskrivet blad så här långt. Jag hade med mig ett pyttebord och två stolar. Men nu återstår frågan; vad göra med resten? Tänker mig att sommaren faktiskt är den sommar jag börjar ägna mig mer åt balkonghäng. Därför är det viktigt att den blir mysig. Kanske har ni några tips på vad man kan göra? Jag tänker prisvärt, mysigt, soffa av något slag, något på golvet (kanske dock inte trätrall även om det är drömmen – håller lite i slantarna i år). Hit me med era bästa balkongtips!

3 reaktioner på ”Balkongliv

  1. Åh, så härligt! Har tyvärr dåligt med tips dock. Skulle gärna se hur den ”ser ut”, soffa låter för mig som att det är en enorm balkong.
    Tänker ljusa tyger, mycket växter (litet träd och mycket grönt), lampor/ljusslinga modell större kanske.
    En kompis till mig har ett litet växthus på sin, och sätter ibland upp en hängmatta ”tvärs över” på diagonalen, ser sjukt mysigt ut!

    Gilla

  2. Växter i olika nivåer tycker jag är det viktigaste på en balkong, och att det går att hänga där. Inte så mycket nya tips direkt, men så spännande med ett rum till att ”inreda”! Nu skriver du soffa, men jag skulle vilja tipsa om att ha en bänk. Det hade jag på min första balkong och den var perfekt, både att sitta på och att ställa blommor och andra växter på. I år ha that för första gången köpt en ampel som ska bli spännande att testa! Det ska bli roligt att kanske få se lite sneak peaks därifrån sen 🙂

    Gilla

Kommentera

