Frallan och vännen

Häromdagen åkte jag hem till Bella. Vi hade bokat in en efter jobbet-dejt. Vi hamnade vid köksbordet och pratade om ditten och datten och vid mina fötter satt den här:

Lenne2Let me represent: Lennart. Den franska bulldogen. Han är så himla fin, snäll och lugn. Satt på golvet både en och två gånger och kliade under haken och masserade världens sötaste öron. Tvingade Bella till hundpromenad och att få hålla kopplet. Fotade några gånger och varje gång kameran kom fram, satte han sig ner och såg ut så här. Stadiga blicken. Lilla stabila biten/korven.

annabellaSedan vill jag även introducera Bella (till höger. Anna får sin egen presentation i ett senare inlägg). Hon är en av mina äldsta vänner.

Vi träffades när jag flyttade till Skåne och började i femman, i samma klass som hon gick. Jag minns mina snickarbyxor med en solros på. Hon hade en batik-tisha med en stegrande enhörning på. Vi blev nog vänner ganska snabbt. Vi hängde mestadels varenda dag, vi sov över nästan jämt och hennes familj blev som min andra familj. Vi är nog dem som har mest gemensamma tonårshemligheter som man inte berättar för sina föräldrar (några är avslöjade, några är preskriberade men orsakar fortfarande skrattanfall vid sena vin- och middagskvällar).

Vi åkte på husvagnssemestrar, hade bokklubbar, smygrökte, tyckte vår by var trist, var ute alldeles för sent, fyllde våra dagböcker med orimligt många historier och färg, tog ridlektioner då och då och såklart hängde med Anna (till vänster). Trion.
Vi umgicks ungefär dag som natt upp till högstadiet, men när vi valde olika gymnasielinjer träffades vi mer sällan. Sedan var jag borta några år och pluggade, vi var nog rätt dåliga på att ringas. Men sen jag kom tillbaka har vi försökt att bli bättre på att träffas. I början, en gång i halvåret. Men på senare tid ses vi mer ofta.
Det sköna är att det alltid känns som att det inte har gått någon tid alls. Men idag har vi bytt ut en smygcigarett och godis mot kaffe och/eller vin. Fint att ha en gemensam historia och bygga vidare på den framåt ❤

En reaktion på ”Frallan och vännen

Kommentera

