På grön kvist igen

I går var det så himla regnigt och ruskigt. Så trist att världens solstråle säkert blev en smula deppig. Därför skyndade jag till Linneaträdgården där jag någon dag tidigare spanat in ett riktigt smörgåsbord av fantastiska blommor.

Blomma1.jpgMed mig hem fick jag en krusig (?!) ranunkel. Har man skådat något finare? En pion, en tistelfrökapsel, en vippig vit blomma som jag inte vet vad den heter och en rejäl kvist, eller snarare gren, eukalyptus. Tänkte att de enstaka blommorna skulle få stå på ensam scen i småkrukor ackompanjerade av några eukalyptusblad.

Blomma2Samlade ihop mina småvaser och började forma små minibuketter att sprida ut i lägenheten. Katten var lika sugen på grönt som jag.

Blomma3Det tog en liten stund att rensa bort överflödiga blad.

Blomma4Voilà! Det blev fyra små spirande buketter att placera ut hemma. Två av dem hamnade i badrummet, en på nattduksbordet och en på vardagsrumsbordet. Så nöjd, och så kändes den tisdagen lite mindre grå.

Translation: Gloomy tuesday -> better tuesday with some flowers.

Kommentera

