Elefanten i rummet

I söndags var jag på brunch med två av mina äldsta kompisar. Fint att catcha up lite. Medan jag var på mitt befann sig Mr ute på äventyr och susade runt i Skåne på loppisar och retroställen. Vad jag inte visste var att han åkte till Lund, till jättebra Reformfurniture som vi var på för några veckor sedan. Så mycket fint där, i så bra skick. Och så klart förälskade jag mig. Den här gången i en elefant. Och när jag kom hem, till öronen mätt på en superbrunch, hade Martin med sig en tillknölad påse. Med vaddå i?

elefantELEFANTEN! Här poserandes med ett elefantöra. Elefanten är kanske 25 centimeter hög, gjord i solitt trä och är målad (?) med semiblank guldfärg. Älskar att den har någon form av grafiskt/kantigt utseende, har en chunky-känsla och så de små detaljerna med hudens mönster. Perfekt känsla där en varken vet om den är kitschig eller bara fin. Älskar’n. Nu står den och förgyller ett av köksfönstren. Puss Martin, för finaste presenten!

Translation: Mr surprised me with this golden elephant. Love you!

2 reaktioner på ”Elefanten i rummet

Kommentera

