En hejdå-fika

I går träffade jag Johanna på Fahlmans för en kaffe. Hejdå-fika, eftersom hon flyttar till Japan om bara några dagar. Känns lite sorgligt.

Johanna1
Johanna är min nyaste vän. Vi träffades genom Sandras blogg. Eftersom båda kände att nya kontakter vid 30 kanske inte är lika easy-peasy som i skolan och vi båda bodde i Helsingborg bestämde vi oss efter något mejl för att träffas. Det blev en kompis-dejtkaffe en kväll efter jobbet. Kändes himla naturligt att prata och hänga. Så vi fortsatte att fika, käka middag då och då.

Johanna, fyller trettio i morgon faktiskt (grattis i förskott kära du!), jobbar som konstkonservator, äter mest sushi och är grym på att göra egen (vågar jag säga utan att ha ätit den) och drömmer mest om Japan. Hon toppar nog bioklubbens poängsystem och är lätt att prata med. Nyligen var jag och Martin bjudna till hennes fylla 30-, jag har gift mig med Kai -/ hejdå vi drar till Japan-fest. Så nu känns det riktigt tråkigt att hon far, på obestämd tid.

Johanna2Men jag tänker att jag faktiskt ska åka och hälsa på. Jag har många Murakami-referenser att kolla in och Japan har sedan tonåren stått med på listan att upptäcka.

Johanna, så kul att vi hunnit lära känna varandra innan du far! Nu ska vi vara bäst på att hålla kontakten tycker jag.

Och för er som vill följa hennes Japan-äventyr finns hon här!

3 reaktioner på ”En hejdå-fika

Kommentera

