Påsken som gick

Påskhelgen som gick har varit en bra blandning av att umgås med familj och vänner. Däremellan har jag flyttpackat. Så här har helgen sett ut genom min mobilkamera, önskar dock att jag hade fotat lite mer aktivt. Nå väl.

I torsdags åkte jag och Martin hem till mamma. Dagen innan hade mormor och morfar kommit 40 mil norrifrån för att fira påsk. Vi åt middag och pratade om både ditten och datten.

utställning

Yayoi Kiyota Malm ställde ut.

IMG_0330

På långfredagen for Martin och jag ut på konstrunda tillsammans med hans föräldrar. Vi hamnade i Höganäs, Ängelholm och Båstad och var ute i stort sett hela dagen. Var helt slut på eftermiddagen. Är fortfarande inte riktigt frisk (halsont i tre veckor?!) så gissar att det tar lite på krafterna. I Höganäs såg vi bland annat keramikern Yayoi Kiyota Malm, som ställde ut en del på temat lekfullhet.

emiliaPå kvällen träffade jag den här fina. Låt mig presentera Emilia. Henne lärde jag känna när hon var ungefär 11 år. Då var jag tillsammans med hennes storebror. Hon är många år yngre än jag, men har blivit som min lillasyster. Hon bor i Stockholm, pluggar musei och kultur, är sjukt bra på att sjunga, har stundtals hetskt temperament, gillar också The National, läser mycket och är allmänt som en lillasyster ska vara. Inte för att jag egentligen har några ”riktiga” syskon. Men hon, och hennes syrra Veronica, är det närmsta syskon jag kan ha. Veronica skulle egentligen har bilat ner från Göteborg, men bacillerna tvingade henne att vara hemma L Emilia och jag möttes upp på Paolos, åt lasagne och goda italienska efterrätter. Båda var trötta, men i vanlig ordning är det helt okej att ta pratpauser ibland. Så skönt när en relation kan vara så ❤ Mätt och trött fick jag skjuts hem till Martin. Kollade på någon film bland flyttkartongerna och däckade.

På påskafton var det middag hos Martins bror och hans familj. Härlig blandning vuxna och barn, blev en del häng på lekplatsen för att motionera bort påskmaten.

IMG_0341Söndag och måndag gick mest i slapphetens tecken. Förstås varvat med packande. I går blev det premiärfika utomhus i solen. VÅR! ❤

2 reaktioner på ”Påsken som gick

Kommentera

