I love Love

Horisontalläge med halsinfektion och trötthet. Ägnar mig mest åt serier och att dricka litervis med te kryddat med citron, honung och ingefära. Måste därför tipsa om en ny favoritserie, Love. Finns en säsong, tio avsnitt på Netflix.

L1Love handlar om Mickey (Gillan Jacobs) och Gus (Paul Rust) och deras invecklade och komplicerade relation. Mickey går på AA, hamnar alltid i trubbelrelationer, bor tillsammans med katten Grandpa och Bertie, den glättiga tjejen från Australien. Gus är lärare för en bortskämd barnstjärna och åker dagligen till inspelningsstudion för undervisning men drömmer egentligen om att bli manusförfattare.

Love är som superlim mellan mig och tv:n. Var som fastklistrad redan vid piloten. Trots alla svårigheter kan jag inte låta bli att älska relationen mellan Mickey och Gus, som på ett sätt bara är självklar – att de ska vara tillsammans. Älskar LA-miljöerna, karaktärerna. Som ett stort fan av Girls känns Love som ett naturligt steg. Till Loves fördel är karaktärerna enkla och skönt okonstlade men samtidigt komplexa. Jag gillar att jag inte alltid vet hur Mickey kommer att reagera i vissa situationer, utan jag vet bara ATT hon kommer att reagera. Love känns otroligt smart, ny och fräsch. Se den!

Kommentera

