Badrum i mjuka pasteller

Om en knapp månad blir jag sambo! Så mysigt. Förutom allt det fina det innebär, längtar jag extra mycket efter vårt nya badrum. Vi säger hejdå till svårstädad 80-talsstandard och hej till helkaklat och duschhörna!

Jag har lite olika idéer om hur man skulle kunna inreda badrummet, som går i grå och äggskalsvita toner. Det jag längtar efter nu är pasteller. Jag kommer säkert att hinna ändra mig, men här är lite idéer på ett pastelligt badrum:

pastellhanddukMjuka, fluffiga och fräscha handdukar är ett måste för ett riktigt mysigt badrum tycker jag. Pudrigt rosa känns fint till grått och vitt och ger mjukhet till de hårda färgnyanserna. De här fluffiga handdukarna från Hemtex skriver jag upp på min badrumsönskelista. Eftersom badrummet är förhållandevis stort tänker jag mig en hylla lutad mot väggen, med fint vikta handdukar, ett doftljus, fina tvålförpackningar och annat smått kan få plats.

vasI hyllan, eller på handfatet, får det hemskt gärna stå en liten glasvas med en grön kvist i. Gärna den här från Svenskt Tenn.

tvål
Eftersom jag ofta tycker om saker med en liten twist på skulle jag inte tacka nej till en geo soap från Antrhropologie som får mig att tänka på ädelstenar och magi. Dessutom passar den ypperligt ihop med andra pastelliga toner.

burkFörvaring tänker jag är A och O. I vårt nya badrum vill jag inte ha en massa trista förpackningar framme, utan vill hellre ha bomullsrondeller, hårnålar och annat i fina burkar som kan stå i en hylla eller på tvättmaskinsbänken. Den här från OscarClothilde fastnade jag för.

kanin
Eftersom jag är en stillebennörd och tycker om små udda saker tänker jag att en kanin i miniatyrformat inte behöver vara så dumt i ett badrum. Även den här från OscarClothilde.

tvålpump
En snygg tvålpump är ju ett måste. Den här varianten från HM Home hade jag inte sagt nej till.

ljus
Såklart måste det dofta gott! Ser fram emot att tända det här ljuset från Voluspa i vårt nya badrum.

Jag tycker det är trevligt när ett badrum blir som ett rum, där inte plastförpackningar (förutom riktigt snygga då!) trängs med varandra. Jag vill unna mig ett lite grön kvist, ett ministilleben i en hylla och ha ordning på grejerna.
Vårt badrum kommer kanske inte vara exakt som det jag drömmer om. Men det kommer att vara fräscht och fint och vara en riktigt bra bas för att göra något fint av det.Längtar!

Hur ser ert drömbadrum ut?

2 reaktioner på ”Badrum i mjuka pasteller

  1. Mitt badrum ska renoveras unde våren så jag är pepp på att sen fylla det med lite mer gröna saker. Som den där lilla vasen från Svenskt Tenn med lite murgröna i t ex. Ert badrum låter som det kommer blir ljuvligt!

    Liked by 1 person

Kommentera

