I ärlighetens namn…

IMG_5223

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
När jag sålde byrån, inte för att jag sålde den utan för att jag rensade ut en massa gamla saker. Handskrivna vykort från farmor (så saknad!) och farfar, gamla brev och annat nostalgiskt. Är nog inne i en ganska så gråtmild fas just nu.

TRE SAKER DU AVSKYR
Få saker ”avskyr” jag, men saker jag tycker illa om är:
1. När någon annan förklarar hur jag känner eller tycker och det visar sig vara fel. Att bli missförstådd helt enkelt!
2. Stora beslut.
3. Att ha saker hundraprocentigt utstakade.

HUR VAR DU I SKOLAN?
Ganska medelmåttig. Lite bättre än G, men sämre än MVG. Bästa ämnen bild och svenska. Matte helt klart sämst.

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
Stora beslut, som sagt. Att jobba stenhårt utan att veta vad det faktiska målet är. Katthår på svarta kläder. Att mitt hår är inne i en så sjukt dålig period (hoppas verkligen inte att det är permanent!). Mina många idéer sällan genomförs på grund av rädsla? Lathet? Att konstant vara uppkopplad.

IMG_4876

TRE SAKER DU ÄLSKAR:
1. Maerty. Och alla andra nära och kära.
2. Söndagsfrukost.
3. Äventyr, stora som små.

IMG_6116

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
LUGN. Det är nog det jag oftast får höra (”du har ett speciellt leende och inger ett lugn – du borde göra något av det”. ”Man blir så lugn av att prata med dig” har jag fått höra av personer jag inte känner. Buddha, that’s me!). Annars påhittig och kreativ. En del säger att jag är ”lite speciell”, någon annan kallar mig ”konstnärlig”. Social enligt vissa, inte så social enligt andra.

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Idérik men är ibland seg på att sätta planer i verket. Har funderat på om det handlar om en rädsla att misslyckas? Jag är bra på att lyssna på andra och blir bättre och bättre på att lyssna på mig själv. Tendenser till att vara hypersensitiv men har ofta förmåga att ta saker med en klackspark. Älskar fina saker (var nog skata i mitt förra liv) och miniäventyr (utan att resa jorden runt). Tycker om samtal men önskar att jag var lite mer bekväm/öppen i större sociala sammanhang.  Jag är nog ambivert.

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
Jag tycker att väldigt få saker är pinsamma, men tycker det är lite jobbigt att pruta, vilket jag ibland försöker att göra på oberättigat dyra loppisar.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
Med eyeliner, när håret är friskt och när jag lyssnar på peppig musik > lyckorus.

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
När Martin närmast pratade baklänges och sa en massa fel.

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?
Framtiden, alltet. Mvh, Grubblaren.

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
1. Spindlar.
2. Att sluta upptäcka.
3. Att vara ensam ute sena kvällar.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Ekonom, säljare.

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Kanske lärare i något jag tycker om, jag inbillar mig att jag är ganska så pedagogisk. Även om jag inte är så sugen på det.

Lista lånad från Sandra.

Kommentera

