Pudrigt, jordnära och metalliskt

Färg1Den här hemmet, som ligger ute på Entrance mäkleri, har bivit hypat i stort sett varenda inredningsblogg. Men jag kan inte göra annat än att sälla mig till skaran. Förutom att det är en riktigt personlig inredning med så mycket balans trots att stilen är blandad, så är det FÄRGERNA som gör mig allra mest knäsvag. Pudrigt grå-blå-mint, äggskalsvitt, metaller och varma, mörka träslag ❤

Färg2De här färgerna har jag en del av i mitt vardagsrum. Med grå soffa, pastelligt blå fåtölj och mörka sideboards. Men jag upplever det här rummet varmare än hos mig, och det får mig att inse att jag saknar textilier (även om det här är en ljus matta, så tillför den värme) och så kanske jag ska våga addera lite mer av den blå färgen. En enhetlig färgskala tror jag gör det mer ombonat.

Färg3

Skriv en bildtext

Bilder: Anders Bergstedt för Entrance mäkleri

Och så det här med en ingång till köket utifrån – så fint. Även i köket är de pudriga tonerna med men dämpas med jordiga trätoner. Är sjukt imponerad av helheten. Och så spegeln över diskhon – jättefin. Men kan inte låta bli att tänka att gud vad jobbigt att se sig själv i ögonen medan man diskar.

Var bara helt enkelt tvungen att visa det här hemmet. På så många sätt inspirerande. Från och med nu tänker jag mer dovt trä och jordiga toner tillsammans med en lätt pudrighet.

Vad tycker ni?

Translation: This home is to die for!

Kommentera

