Senaste loppisfyndet

biburk

Honungsburk med Terra import-stämpel

Det kan ha att göra med att det snart är vår i luften. Fastnade direkt för den här klargula honungsburken med turkosa inslag när jag och Mr var på loppis häromsistens (så fint att han bara ”den här är väl något för dig?”). Rena linjer är egentligen min melodi, men ett visst mått kitsch tycker jag att vartenda hem borde ha! Så jag slog alltså till på burken för 75 kronor. Dyrt i mitt tycke, men jag hade helt enkelt för svårt för att ställa tillbaka den i hyllan.

När vi kom hem googlade Martin lite och kunde konstatera genom stämpeln att den troligen är gjord någon gång mellan 1900 och 1950. Fint att den är lite äldre!
Ser framför mig hur den kommer att få en plats i vårt gemensamma kök. I den ska jag ha en liten honungsgömma och varje gång jag ska dricka mitt te kommer jag njuta av att hämta honung direkt från bikupan ❤

Translation: Honeybees – my latest thrifting. Longing for tea and honey.

3 reaktioner på ”Senaste loppisfyndet

Kommentera

