Oljeblommor

blommor copy.jpg

Eric Cederbergs oljemålade blommor till en spottstyver på loppis. Fint.

Är det någon som har missat att oljemålningar har blivit populära inslag i inredningen? För mig kvittar det lika, för jag hade varit glad för Eric Cederbergs penséer oavsett trender. Hittade tavlan på loppis i helgen, för 90 kronor. Ett riktigt kap tycker jag. Älskar de blå och gula tonerna tillsammans med jadegrönt mot den guldfärgade ramen (ursäkta mobilbild med missvisande färger, ska bli bättre på riktigt kamerabilder så snart jag har hittat laddaren till kameran). Kommer att bli fin till min Paris-favorit.

Translation: My new Eric Cederbergs-painting. Love thrift shops.

Kommentera

