Lär känna mig

Eftersom bloggen är ganska ny och ni förhoppningsvis blir allt fler som hittar hit för bland annat lite inredningsinspiration, tänkte jag att det vore på sin plats med ett litet lära känna-inlägg. Listan har jag saxat från Elsa Billgren.

Presentation3

1. Hur gammal är du?
Jag är 31 år och 90 dagar.

2. Hur gammal känner du dig?
Som någonstans mellan 28-35, ganska så mycket i fas med hur gammal jag verkligen är. I bland är jag tio, när jag fastnar för små glitterbeströdda plastdjur i någon affär, i bland 31 där jobb, pojkvän och vänner spelar mest roll och ibland är jag närmare hundra, när jag plockar fram garnet (år sedan sist) och virkar och tittar på Antikrundan.

kattenfritz

3. Var bor du?
Just nu i en tvåa i Helsingborg med min katt, men jag ser fram emot att tre delar ett mysigt hem.

4. Vad har du gjort i dag?
Idag har jag susat runt i bilen i nordvästra Skåne, gjort mängder med intervjuer och skrivit mängder med texter. Resten av kvällen tänkte jag göra en sallad och läsa. Varken mer eller mindre

5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Det diplomatiska svaret är att alla årstider har sin tjusning. Men oftast svär jag över hala vintergator och skåneslaskiga vägar. Maj är nog min favoritmånad, precis innan sommaren spricker ut och det är lagom med en tröja men ingen jacka. September är också fin, med hösten och förhoppningar på gång.

6. Är du beroende av någonting?
Nagellack. Under sista året har jag nog köpt en ny nyans varje månad, med känslan av att varje nytt lack är DET perfekta nagellacket, med DEN perfekta nyansen som jag bara MÅSTE ha.

7. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig?
Jag har haft en piercing i läppen under ett dygn, jag har läst internationella relationer och ekonomi i Berlin på tyska (utan att knappt kunna språket eller något om ekonomi överhuvudtaget) och inreder mitt hem med 85 procent loppis-/auktionsfynd.

8. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Just nu, i skrivande stund, i ett varmare land med Martin och med en paraplydrink i handen.

bokida

9. Vad är du på för humör just nu?
Vardagsmix. Jobbstress, uppåt, tacksam, förväntansfull, kär, lässugen.

10. Vilket är ditt favoritgodis?
Choklad. Men surisar är bubblare.

11. Vilken är din favoritaffär?
När det kommer till inredning är det alla loppisar i närheten och HM Home som jag handlar mest på.

12. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Morgon, definitivt. Önskar att jag var lite mer nattsuddare, så jag orkade med långa filmkvällar som aldrig tar slut och generellt sena kvällar.

13. Har du blivit sydd någon gång?
Ett par stygn efter ett födelsemärke.

14. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
En kompis som gav mig ett par skor.

15. Är du blyg?
Oklart. 50 procent av mina kompisar skulle säga ja, 50 procent nej. Jag antar att det är tillfället som avgör. Har ofta ställt mig frågan själv.

16. Vad heter du i andra namn?
Irene (efter farmor) Margareta (efter mamma, mormor, mormors mor osv).

17. Vill du gifta dig?
Ja! Jag har aldrig varit den som sedan liten tjej drömt om ett prinsessbröllop. Men jag vill gifta mig med den jag älskar, på en fin plats och fira kärleken/en dag av kärlek!

18. Har du något smeknamn?
Didde, Didda, Diddi, Didde-Luring, Pluppen, Idschen, Idlein, Idelsta.

2 reaktioner på ”Lär känna mig

Kommentera

