Köpenhamnsnytt

Nyligen var jag och min kille i Köpenhamn. Oftast blir det att vi går till favoritställena vi känner till men den här gången trillade vi på trevliga ställen utan att direkt leta.

Som vanligt hoppade vi av på Nørreport. Vi promenerade mot Østerport och hittade By Sol. Så himla fin inredningsbutik. Vi tittar (ber om ursäkt för mobilbilder, kameran fick stanna hemma):

bild 2 kopia

Älskade materialen som trä av olika slag, fina färgnyanser och genuina material. De hade fantastiska plädar, kanske de snyggaste dagbäddarna jag sett (en vacker dag…) och så otroligt snygga puffar i läder. Allt var så välkomponerat på något vis och inredningsdetaljerna skulle kunna fungera i många olika stilar.

bild 2

bild 3

För mig nya, intressanta märken på doftljus. Väldoftande och i snygga förpackningar.

bild 1

Och så uppmanades man till att skapa grejer själv. I nästa, större boende vill jag hemskt gärna ha ett stort, lite rustikt matbord. På By Sol visa man upp bord som kunde göras med två rejäla brädor. Dessa skulle så klart oljas. Inspiration till ta sig an fler projekt själv? Javisst! Lägger även till By Sol som standardpunkt inför kommande Köpenhamnsresor.

En reaktion på ”Köpenhamnsnytt

Kommentera

