På mitt kylskåp

bild (8)

Hemma hos mig kan det se lite stramt ut, i alla fall i vardagsrummet. Det är inte minimalistiskt stramt, utan är mer så att möblerna inte är särskilt fluffiga och mjuka, färgerna är rätt ljusa och svävande. Men den som känner mig vet att det finns små stilleben och småpryttlar lite här och var. Jag är allergisk mått smått placerat en och en. Är favoritsakerna däremot samlade på en bricka eller i en klunga blir det en helt annan grej och gör det harmoniskt.
Efter att ha sett många hem i jobbet kan jag tilltalas av de ordnade hemmen men avsaknad av småsaker – tänk luftigt, lättstädat. Men kanske inte så härligt? Jag har svårt att inte ta in saker som talar till mig. Som senast, en kylskåpsmagnet i form av en räv. Jag måste nog ha lekfulla inslag i min inredning. Det är jag.

Så. Vad finns då på mitt kylskåp? Eftersom jag fullkomligen älskar vykort brukar de senaste/finaste hamna på kylskåpet. Vi börjar till vänster, vykortet med isbjörnar. Jag tycker isbjörnar är så himla fina, färgerna var så fina och de gulnade kanterna är så fina. Blev så glad när min kille hittade det på loppis till mig.
Och så kortet med blommor och det med stranden, från två av mina finaste vänner. Uppskattar verkligen vykort! Och så kylskåpsräven! Hittade magneten nyligen i en gammal, fin bokaffär när jag var ute på jobb. Kunde inte motstå den. I övrigt, de tygklädda magneterna, som även funkar som kapsylöppnare, från Designtorget.

2 reaktioner på ”På mitt kylskåp

Kommentera

