En kruka kärlek

krukaI bland blir jag så där löjligt förtjust i något som jag hittar på loppis. Den här krukan hade jag spanat på flera gånger, men tyckte den var för dyr. 275 kronor. Men nyligen lyckades jag pruta ner den till 200 och då kunde jag inte låta bli längre. Älskar färgen – smutsiga toner av blått och rosa. Nästan på gränsen till kitsch med flamingos – så bra det kan bli.
Nu pryder den mitt vardagsrum och adderar lite värme till mina annars rätt strikta, raka inslag av glas och metall. Återstår att se om jag sätter någon blomma i eller om den får stå och bara vara snygg i sig själv.

Kommentera

