The basics of baking

Jag känner ett sådant sug efter att baka, men finner inte riktigt någon ro. I stället tittar jag på andra som bakar – tv-program, bloggare. För några dagar sedan kom jag hem till finaste killens familj. M höll på med pizzor och pajer. Kavlade upp ärmarna och hjälpte till. Kändes fint.

Men tills jag själv finner inspiration att baka och stöka hemma låter jag mig inspireras av andra.
pannkakor
Foto: Linda Lomelino/callmecupcake.se
Någon som inspirerar mig riktigt mycket är Linda Lomelino, som driver fantastiska bloggen Call me cupcake. Jag tycker hennes kreationer (ja, för de är värda att kallas mer än bakverk) dyker upp allt oftare i olika sammanhang. Insåg precis att senaste vykortet jag fick av min bästa vän är fotat av Linda.
Hennes foton är så kantade av känslor – hur det nu är möjligt med foton på kakor, tårtor och annat ätbart. Svärtan – som så lätt skulle kunna bli osmaklig – tillför en spännande, ny dimension. Jag tänker BEGÄR. Så häftigt. Kolla själva.linda
Foto: Linda Lomelino/callmecupcake.se

MÅSTE testa några av hennes recept. Tänker mig Lemon ricotta pancakes.

Kommentera

