Månadens – Juni

Det är många som har anammat Tant Johannas månadslista. Och eftersom jag tycker att det är en sån himla bra idé tänkte jag försöka göra detsamma, en gång i månaden. Here goes.

Månadens:

Resmål

Stockholm

Foto: famgus.se

Helgen som gick spenderade jag i Stockholm. Jag tog tåget upp i torsdags och hängde med min bästa kompis fram till söndagen. Åt och drack gott, upptäckte nya inredningsplatser och tog oss tid för långfrukostar i Hägerstensåsen. Så månadens resmål blir Stockholm, för jag känner att de är en riktig sommarstad och det finns så många platser, butiker kvar att upptäcka. Kanske hinner jag och min kille ta en tripp upp under semestern?

Frisyr

hår

Mitt hår är allt annat än bra just nu, det är trött, slitet och jag har tappar mycket. Så nu drömmer jag mest om ett friskt, naturligt svall. Hade jag haft hårfäste för det hade jag skaffat mittbena och låtit håret bli ett antal centimeter längre.

Musik

Har svårt att hitta några solklara favoriter just nu. Men de senaste dagarna har The National spelats igen – mina all time favourites. Här med senaste låten Sunshine on my back.

Kaffekopp

björnbär

Foto: asalindstrom.com

Åsa Lindströms muggar tillverkas i Gustavsbergs gamla porslinsfabrik och görs med mönster i svart och blått, med gulddetalj. Ofta är mönstren gjorda med en dos svärta, något jag älskar – ruffig elegans. Skulle mer än gärna ha en eller ett par muggar från henne. Butik finns i Stockholm och på Gotland.

Citat

quote

Inga konstigheter egentligen, men kanske svårt att leva efter ändå. I bland är det inte självklart att finna tid och ro – och verkligen veta vad som gör en lycklig. Försöker tänka do more of what makes you happy då och då, som en liten påminnelse om att det är VIKTIGT och att jag är värd det.

Skor

skorna

Foto: scorett.se

Jag är i grunden inte sandalettypen. Oftast går jag med fötterna instängda i sneakers. Men i sommar hade det varit trevligt med lite frihet för fötterna. Eftersom jag i regel har rätt enkla färger på kläderna tänker jag att ett par sandaletter, med stabil klack i orange skulle vara fint. Det känns extra fint att de är i mocka.

Bok

Jag har tipsat om den men tipsar igen eftersom jag håller på att läsa den – och den är hiskeligt bra. Donna Tartts Steglitsan. Läs!

Mat

Allt som har med tomat att göra! Tomaterna är så himla goda just nu och jag tänkte hitta lite intressanta tips på tomatsalsa och lite annat.

Sweatshirt

tröjan

Foto: polyvore.com

Rent generellt är jag ingen sweatshirtbärare, men jag tycker det är fint på andra. Hade jag använt det mer hade jag troligen valt en marin variant, som den

Kommentera

