Upplyst och kärt

LampanMin käraste inredningspryl blev i helgen den här lampan. Jag älskar mässingsfoten med den sirliga blomman i nederkant, glaskulorna som får mig att tänka på pressglas från sekelskiftet. Jag älskar att den får mig att tänka på Paris. Och att en väldigt fin person överraskade mig med den i helgen efter en loppistur. Med lampskärmen som jag hade i mina gömmor tyckte jag att den nådde närmast perfektion.

Något som också är fascinerande är att lampan redan har blivit ett samtalsämne. Om jag uppfattade det rätt, var sällskapet som min kille hade mig sig på loppisen inte vidare förtjust i lampfoten. Men så här i efterhand, när jag har publicerat bilden i ett annat sammanhang är det fler som verkar ha ändrat uppfattning. Kul, eftersom saker kan få ett nytt liv i en helt annan kontext. I bland får man bara gå på magkänsla när man hittar den lite udda saken. Den här gången blev det så-himla-klockrent. I kväll går jag och lägger mig och låter det vara tänt lite extra länge.

Kommentera

