Föll för grupptrycket

elefantöraSå här ser det ut hemma hos mig just nu. På lunchen föll jag för grupptrycket (varenda inredningsblogg är nedsmetad med denna finurliga växt) och köpte en elefantöra. Jag har spanat en längre tid, men de stora blomsterkedjorna har inte haft dem och har sagt att de är lite svåra att få tag på.
När jag tidigare i dag passerade skyltfönstret till en av Helsingborgs mer välsorterade, mindre blomsterhandlar kunde jag inte låta bli att slå till. Inhandlade även en terrakottakruka. Tycker enkelheten gör att växten kommer fram mer.

Jag tycker växten ser så finurlig och så overkligt seriefigursaktig ut, med de platta små öronen fästa på skira små stänglar. Känner mig nästan avlyssnad.
Följ min blogg med Bloglovin

En reaktion på ”Föll för grupptrycket

Kommentera

